Jornada per l’Escola Pública

Ahir vam ser a l’escola Pràctiques, de Sants, explicant el procés de l’Institut Pau Claris, en el que les AMPAs de les (llavors) 5 escoles adscrites van obrir un camí per CONSIDERAR l’adscripció: vam anar, plegats a conèixer les instal·lacions, el projecte i l’equip docent i ens van convèncer. Després vam anar a veure què pensava el Consorci d’Educació de Barcelona sobre el centre, perquè donada la situació, de molt baixa demanda, volíem saber quines intencions tenien al respecte; per donar continuïtat a la nostra intenció de considerar l’adscripció. El CEB va manifestar la intenció d’ajudar a capgirar la situació, donant suport al centre perquè les famílies que fessin l’opció del Pau Claris s’hi sentissin segures i acollides. El factor determinant en aquest sentit era treballar per controlar l’anomenada “matrícula viva” que generava inestabilitat en excés. La col·laboració de les AMPAs en aquest procés que va ser llarg va ser clau per mantenir les famílies de 6è de les escoles adscrites a l’institut Pau Claris convenientment informades; i durant aquest curs (2016/17) un grup nombrós de noi@s s’han incorporat a l’institut havent-s’hi inscrit en primera opció.
Ens van convocar perquè allí, a Sants, es troben amb una situació semblant amb l’institut Joan Coromines, i hi ha una sèrie de famílies que s’estan fent preguntes semblants a les que ens féiem des de les AMPAs del Parc de la Ciutadella, el Cervantes, el Pere Vila, el Baixeras i el Fort Pienc. Tenien una esxperiència de proximitat de referència, l’escola de primària Can Maiol, en la qual fa dos anys que un grup de famílies del barri va decidir optar-hi després que durant molt de temps hagués estat molt poc sol·licitada. I fou la gent de Can Maiol qui els va dirigir cap a nosaltres perquè els expliquéssim una experiència de secundària.
El convocant era l’Assamblea Groga de sants i, a més de nosaltres, va intervenir una representant d’Inspira Secundària, que va compartir les reflexions d’aquesta associació de mestres de secundària sobre les necessitats d’adaptar els projectes educatius metodològicament, per aconseguir èxits inclusius en el sistema. Molt interessant!